İBB, Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Çizgisi, Yenikapı-Kirazlı Metro Sınırı ve Haliç Tramvay Sınırı ile entegre olacak Eyüpsultan-Bayrampaşa Tramvay Çizgisi’nin üretimine devam ediyor.
Toplam uzunluğu 3,2 kilometre olan sınır, 5 istasyon ve 7,45 dakika seyahat müddetiyle hizmet verecek.
EMİNÖNÜ-ALİBEYKÖY VE EMİNÖNÜ-BAYRAMPAŞA ORTASINDA AKTARMASIZ ULAŞIM
Hat, T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvay Sınırı ile birlikte çalışacak. Ortak bir işletme olacak Eminönü-Alibeyköy ve Eyüpsultan-Bayrampaşa sınırları, Feshane ortak istasyonundan sonra iki güzargâh olarak ayrılacak. Bu sayede Eyüpsultan-Bayrampaşa raylı sistem çizgisinin da tamamlanmasıyla; Eminönü-Alibeyköy ve Eminönü-Bayrampaşa ortasında İstanbullulara aktarmasız hizmet sunulacak.
YÜZDE ALTISI BİTTİ
2027’de hizmete hazır hale gelmesi planlanan sınır, şu anda yüzde altı oranında tamamlandı.
Bayrampaşa Meydan İstasyonu bölgesinde hafriyat takviye sistemlerinin imali devam ediyor. Şaftlarda kazık imalatı tamamlanırken, hafriyat çalışmaları da sürüyor. Bayrampaşa İstasyonu bölgesi mobilizasyon işlerinin tamamlanmak üzere olduğu belirtilirken, hafriyat takviye imalatları bu ay başlayacak.
İBB’den yapılan açıklamaya nazaran, projede hemzemin bölgede yapılacak yol ve altyapı düzenlemeleriyle, şantiye mobilizasyonlarının tamamlanması sonrasında, Demirkapı ve Feshane İstasyonları ortasındaki kısmın imal işlerine ise 2025 yılı sonu prestijiyle başlanacak.
25 MİLYON EURO TASARRUF
İBB, 2022’de projeleri revize ederek 25 milyon euro tasarruf sağladı. 2023 Şubat ayında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, hattın fizibilite ve projelerini onayladı. 2024 Ocak ayında Cumhurbaşkanlığı Strateji Bütçe Başkanlığı, çizgisi Kamu Yatırım Programı’na almadı. İBB, 3 metro çizgisine entegrasyon sağlayan değerli bir raylı sistem sınırı olması sebebiyle kendi öz kaynaklarıyla çizginin üretim ihale sürecini başlattı.
YENİDEN BAŞVURULDU
Hattın ihalesi 9 Şubat 2024’te yapılarak, Antaş Yapı A.Ş. ve Gelişim Altyapı San. Ve Tic. A.Ş. iş iştirakiyle 11 Şubat 2024’te mukavele imzalandı. 25 Mart 2024’te yer teslimi yapılarak çalışmalara başlandı.
Hattın Haziran 2024’te Kamu Yatırım Programı (Ka-Ya) Bilgi Sistemi’ne orta devir girişleri yapılırken, Cumhurbaşkanlığı Strateji Bütçe Başkanlığı Kamu Yatırım Programı’na da tekrar başvuruldu.
Hattın entegre olduğu çizgiler şu halde:
Bayrampaşa İstasyonu: M1-A Yenikapı – Atatürk Havalimanı Metro Çizgisi, M1-B Yenikapı – Kirazlı Metro Sınırı,
T4 – Topkapı – Mescid-i Selam Tramvay Hattı
Eyüpsultan İstasyonu: Vezneciler – Sultangazi Metro Hattı
Feshane İstasyonu: T5 – Eminönü – Alibeyköy Tramvay Hattı